Το πρωτάθλημα f1 για το 2010 μας φέρνει μια σειρά αλλαγών στους κανονισμούς.Αδιαμφισβήτητα η σημαντικότερη από αυτές είναι η απαγόρευση ανεφοδιασμών κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Στο νέο πρωτάθλημα θα ισχύσουν οι παρακάτω αλλαγές.

1. Τα μονοθέσια θα εκκινούν τους αγώνες με το μέγιστο φορτίο καυσίμων και δεν θα έχουν την δυνατότητα ανεφοδιασμού κατά τη διάρκεια του αγώνα.Αυτό οδήγησε τους μηχανικούς των ομάδων να αλλάξουν αρκετά το στήσιμο των μονοθεσίων σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια.Για να μπορέσουν να τοποθετηθούν μεγαλύτερα ρεζερβουάρ, τα μονοθέσια απέκτησαν μεγαλύτερο όγκο. Για την ανάγκη αυτή τοποθετήθηκε μεγαλύτερο μεταξόνιο.

2. Τα μπροστινά ελαστικά έγινα πιο στενά από 27 εκ. σε 24,5 εκ., για να βελτιωθεί η ισορροπία πρόσφυσης.Ωστόσο,η Bridgestone θα εφοδιάζει τις ομάδες με σκληρή γόμα ελαστικών έτσι ώστε να αντέχουν στο αυξημένο βάρος λόγω καυσίμων.Για κάθε αγώνα θα είναι διαθέσιμα δύο σετ ελαστικών για στεγνό οδόστρωμα και οι οδηγοί θα πρέπει να χρησιμοποιήσουν και τα δύο.Σε κάθε Grand Prix οι οδηγοί θα έχουν συνολικά 11 διαθέσιμα σετ ελαστικών και για τις τρεις μέρες του αγώνα.Τέλος καταργήθηκαν οι θερμαντικές κουβέρτες των ελαστικών.

3. Πολύ σημαντική και η αλλαγή στο σύστημα βαθμολόγησης.Πλέον θα βαθμολογούνται οι 10 πρώτοι πιλότοι σε αντίθεση με το 2009 που βαθμολογούνταν μόνο οι 8 πρώτοι.Οι βαθμοί που θα μοιράζονται στους πιλότους από τον πρώτο έως τον δέκατο έχουν ως εξής: 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1. Στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών οι βαθμοί που κερδίζουν οι ομάδες προκείπτουν από το άθροισμα των βαθμών που συγκέντρωσαν οι δύο πιλότοι στον κάθε αγώνα.

4. Μετά από κοινή απόφαση όλων των ομάδων αποφασίστηκε να μην χρησιμοποιηθεί φέτος το KERS.Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας(KERS) κρίθηκε μη ωφέλιμο στις περισσότερες πίστες.

5. Στις κατατακτήριες δοκιμές η κατάσταση έχει ως εξής.
Μετά το τέλος του πρώτου εικοσαλέπτου(Q1) θα μένουν εκτός συνέχειας τα 7 πιο αργά μονοθέσια και θα παίρνουν τις θέσεις 18-24 ανάλογα με τον χρόνο που σημείωσαν.Στο δεύτερο δεκαπεντάλεπτο(Q2) θα μένουν εκτός άλλα 7 μονοθέσια που θα παίρνουν τις θέσεις 11-17.Τα εναπομείναντα 10 μονοθέσια θα δίνουν τη μάχη για την pole position.

6. Μετά από απόφαση της FIA οι ομάδες θα μπορούν να πραγματοποιούν δοκιμές,με την προϋπόθεση ότι ο πιλότος που θα πάρει μέρος θα αντικαταστήσει κάποιον άλλον και δεν θα έχει οδηγήσει μονοθέσιο τα δυο τελευταία χρόνια.



Add To Facebook Add To Twitter