Ημερομηνία: 16 Μαΐου 2010
Αριθμός γύρων: 78
Μήκος πίστας: 3,340 km
Απόσταση: 260,520 km
Ρεκόρ πίστας: 1:14.439 (M.Schumacher,2004)










Αυτό το Σαββατοκύριακο η Formula 1 ταξιδεύει στο Μόντε Κάρλο για το διασημότερο Grand Prix του κόσμου.Το Grand Prix του Μονακό διεξάγεται από το 1929 στους δρόμους του πριγκιπάτου τραβώντας πάνω του τα φώτα της δημοσιότητας τόσο εντός όσο και εκτός πίστας.Πάρα πολλά διάσημα πρόσωπα επισκέπτονται κάθε χρόνο το Μονακό για να παρακολουθήσουν το Grand Prix της χρονιάς με τα γιοτ των επωνύμων να προσδίδουν ακόμα περισσότερη αίγλη στο αγωνιστικό τριήμερο.
Μια νίκη σε αυτό τον αγώνας αποτελεί ίσως την μεγαλύτερη πρόκληση για κάθε πιλότο της Formula 1.Το σημαντικότερο στοιχείο που θα χρειαστούν οι οδηγοί είναι η αυτοσυγκέντρωση καθώς η πίστα του Μονακό αποτελείται πλήρως από δημόσιους δρόμους χωρίς σημεία διαφυγής που σημαίνει πως το παραμικρό λάθος τιμωρείται με εγκατάλειψη.Η στενοί δρόμοι δεν προσφέρονται για προσπεράσεις και για αυτό τον λόγο η σειρά εκκίνησης είναι πολύ σημαντική για την τελική έκβαση του αγώνα αν και το συγκεκριμένο Grand Prix μας έχει συνηθίσει σε πολλά απρόοπτα.

Στα τεχνικά μέρη η ταχύτητα δεν παίζει σημαντικό ρόλο αφού η πίστα του Μονακό είναι η πιο αργή με την μέση ωριαία ταχύτητα να κυμαίνεται στα 150 χλμ/ώρα.Αυτό που θα προσπαθήσουν να πετύχουν οι μηχανικοί των ομάδων μέσω της αεροδυναμικής είναι να ασκήσουν στα μονοθέσια την μέγιστη δυνατή κάθετη δύναμη ενώ οι αναπηδήσεις του οδοστρώματος και οι πολλές αλλαγές σχέσεων εφιστούν την προσοχή των μηχανικών στο κιβώτιο ταχυτήτων.

Ο γύρος ξεκινάει με μια μικρή ευθεία που καταλήγει στην πρώτη δεξιά στροφή St. Devote που συνήθως οι οδηγοί μπαίνουν με πρώτη ή δευτέρα ταχύτητα.Στη συνέχεια τα μονοθέσια ανηφορίζουν στο ύψωμα πριν την μεγάλη αριστερή στροφή Massenet για να περάσουν από την πλατεία του περίφημου καζίνο.Ακολουθεί η επόμενη μικρή ευθεία όπου οι οδηγοί επιταχύνουν πριν βρεθούν στην κλειστή στροφή Mirabeau και στην ακόμα πιο απότομη φουρκέτα Fairmont Hotel(ή Lowes όπως είναι γνωστή).Κατά το παρελθόν εδώ υπήρχαν ευκαιρίες για προσπεράσματα όμως δυο σύγχρονα μονοθέσια δύσκολα θα κατάφερναν να βρεθούν πλάι πλάι σε αυτό το σημείο.
Ακολούθως οι οδηγοί βρίσκονται στην δεξιόστροφη Portier που οδηγεί στο χαρακτηριστικό τούνελ της πίστας.Αμέσως μετά το πέρασμα από το τούνελ όπου η ταχύτητα φτάνει τα 290 χλμ/ώρα οι οδηγοί πέφτουν στα φρένα πριν το σικέιν.Το σημείο αυτό απαιτεί απόλυτη αυτοσυγκέντρωση από τους οδηγούς καθώς έχουμε δει πολλά ατυχήματα σε αυτό το κομμάτι της πίστας.
Άλλη μια μικρή ευθεία καταλήγει στην αριστερή στροφή Tabac όπου οι οδηγοί μπαίνουν με τετάρτη ταχύτητα και 195 χλμ/ώρα.Επιταχύνοντας στα 225 χλμ/ώρα τα μονοθέσια φτάνουν στην στροφή της πισίνας και περνούν μπροστά από το λιμάνι με τα εντυπωσιακά γιοτ.
Στη συνέχεια τα μονοθέσια περνούν από την δεξιά στροφή 180 μοιρών La Rascasse και ακολουθεί η τελευταία στροφή Virage Antony Noghes που έχει πάρει το όνομά της από τον σχεδιαστή της διαδρομής αυτής.



Add To Facebook Add To Twitter